Blivande poet?

Det är någonting med svensklärarinnor och mig... Tycks bli allas favorit ^^ Idag fick vår nya svensklärarinna för sig att skriva upp min dikt på tavlan bara för att den var så bra xD Både lite pinsamt å kul :P Men mest kul eftersom den var en aning sexuell men tanke på vad skrivit innan :P Vi skulle slå upp en sida i en ordbok och slumpmässigt peka ut ett ord 15 gången och sedan skriva ihop de till en dikt. Först trodde vi att man bara skulle skriva en dikt med de orden i sig, men tydligen så skulle man inte använda något annan än de orden :P Tänkte dela med mig av minta poesi kunskaper xD Man måste ju vara lite spydig när man blivit ärad med en plats på tavlan ;P

Aja här är mina 15 ord ihopskrivna till en dikt som tydligen var så underbar så den hamnade på tavlan :P OBS! Läses bäst med inlevning ;P

Starköl kokain vinäger
ytterkläder underkjol byxpress
ogift oförglömlig romantiker
avnjuter morrandes högttryck
femtioåldern förrädisk slarver

Och här e den första versionen som jag inte lät läraren läsa, men hon kanske hade gillat den :o

Denna ogifta romantiker var en riktig slarver
Han hade glömt den oförglömlige kvinnans underkjol i byxpressen
Han var i femtioårsåldern och luktade starköl, kokain och vinäger
Kvinnan hade morrat redan innan han fått av henne ytterkläderna
Men sedan kom ett förrädiskt högtryck och världen sprängdes av överhettning

Å en bild på detta


Ville förresten bli författere i lågstadiet och mamma och moster tycker fortfarande att jag ska satsa på det :P Vet inte vad jag vill jobba med just nu.. chillar mest ;P Ikväll blire Sverige - Portugal :D Men innan det tetris battle på fejjan ;P Alla som vågar möta mig lägger till Malin Thunström som vän ;D


Kommentarer
Postat av: Robert

haha najs dikter! Blir ofta rätt skoj när man ska göra sån där slumpdikt, dina ord lyckades ju dock gå ihop rätt bra med varandra, förstår varför den kom på lärarens tavla. Den med egna ord tyckte jag dock var ännu bättre, den kändes lite tragikomisk ^^



Själv gillar jag också att skriva dikter och även annat, som du kanske märkt på min blogg och även här bara i kommentaren, så blir det ju väldigt mycket text ^^



Postat av: Amanda

Hahah du är hennes favorit. Men jag är den hemlige, mystiske poeten som gömmer sig bakom en fasad av stål =)



Hehe såg att du inte har en länk till mig, såå nu räknar jag med att du lägger till ;D

2011-01-26 @ 17:14:31
URL: http://aamandabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0