Eurovisionsong Contest

Känns som att det kommer gå minst lika dåligt för Sverige i år som förra året!! Den ända låten jag gillat i år är Le Kid - OMG, men efter lördag kanske jag kommer börja gilla nån.. elelr kanske inte. Just nu tror jag att jag gillar Swingfly bäst men ah, som sagt tror ingen har en chans i Düsseldorf! Här kommer en lista av minnesvärda låtar från förra årets eurovison :D (S) = Finns på Spotify

Azerbadjan: Safura - Drip Drop (S)
Moldavien: Sunstroke Projekt & Olia Tira - Run Away (S)
Serbien: Milan Stankovic - Ovo je Balkan (S)
Turkiet: Manga - We Could Be The Same
Frankrike: Jessy Matador - Allez Olla Olé (S)
Rumänien: Paula Seling & Ovi - Playing with fire
Armenien: Eva Rivas - Apricot Stone
Tyskland: Lena - Satellite (S)

Dessa var de låtar jag fortsatte att lyssna på efter tävlingen :) Tråkigt att inte alla finns på Spotify. Men e ju lite kul att dra igång dessa igen för att få lite nostalgi inför årets tävling :D och OBSERVERA att jag INTE skrev med Sverige!! Usch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0