Mina åsikter om livemusik

Hahaha när jag tänkter skriva en facebookstatusuppdatering och märker att oj det där blev lite mycket, så vänderj ag mig till bloggen istället ^^ Detta var vad jag tänkte skriva;

Svt1 13.35-15.35 Lady Gaga på Madison Square Garden, ska iaf sitta bänkad vid tvn 13.35, sen får man se om det e tillräckligt underhållande för att sitta där två timmar.. E inte så mycket för livemusik egentligen, men denna kvinna borde kunna bjuda på nått extra. Kollade på 30 minuter livemusik från Sugababes på MTV N HD häromdagen och det var helt okej eftersom jag gillar deras musik och det inte höll på så länge. Men om jag får välja så föredrar jag hellre inspelad musik istället för livemusik. Jag har varit på en konsert i mitt liv, som jag faktiskt vann biljetter till (Men ville desperat vinna de). Den konserten var Avril Lavigne på Anexet i Stockholm på den tiden på Jonas Brothers bara var ett förband. :P Å det var de just på denna konsert å de sjöng målbrottsfalskt! Men Avril Lavigne var ju bra såklart :) Men konserter går jag bara på om jag är obsessed med ett band/en artist. För då ere ju liksom personen/personerna man vill se och höra och musik kvaliten spelar inte så stor roll. Men även då när jag hade min Avril Lavigne period så ville jag ju mycket hellre lyssna på hennes skivor än om jag skulle ha konserten inspelad å lyssna på.

Men även om jag inte njuter så mycket av livemusik så tycker jag inte om när folk kör playback/lipsync. Ska man uppträda live så ska man sjunga själv, för vem som hellst skulle ju kunna stå där och mima åt din musik right? Hur svårt är det lixom.. Men det jobbigt om de som sjunger live sjunger falskt, men då får dom väl göra det och visa sina fans sin riktiga oredigerade röst, så kan alla börja lyssna på nån som faktiskt KAN sjunga. Lite tråkigt det där att man redigerar folks röst så mycket så vem som hellst kan bli artist (Enrique Iglesias). Fast ändå, jag skulle lyssna på en låt som jag tycker är skön även om jag vet att personen egentligen inte kan sjunga. Och jag skulle till och med kunna tycka bra om den personen om den hade en bra utstrålning och verkar som en skön person.

Jag vill bara lyssna på lite bra inspelad glad popmusik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0