Kyrkan

Sorry att jag ljög men känns som hela kyrkogrejen är över nu. Det försvann med provet som var det sista provet på kristendomen någonsin må jag tro :D Och nu har man även fyllt i blanketten som ska ta mig ut ut kyrkan och för alla er som också vil gå ur svenska kyrkan är länken här: http://uturkyrkan.se/

Ni kanske tror att ni inte är med i kyrkan och det endå inte spelar nån stor roll? Det är ju inte mycket pengar du får skatta till dom men det är fortfarande pengar som du kan ge till nått bättre och till de som behöver det mer än kyrkan som förr i tiden berövade svenska folket på oerhört mycket guld och silver! Så ni som är medlemmar bara för att kunna gifta i er i kyrkan, tänk på att kyrkorna är så himmelsk fina för de nästintill barbarist berövade svenskarna på pengar och näst intill styrde landet. Ni som är födda innan 96 är automatiskt registrerade i svenska kyrkan. Kanske bör lägga till att ni måste vara födda i sverige ;) Efter 96 bli man medlem i kyrkan när man döps. Och så behöver endast en av de som gifter sig vara medlem i kyrkan skulle jag tro.
Men annars så kan jag ju dela med mig av ett klipp som iaf jag tycker är roligt och som jag på något underligtvis kan relatera till kyrkan... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0