Nyss vare gamla malin nu ere lilla malin!

Shit oj jösses, vägde mig lite spontant häromdagen vilket jag gör kanske 3 gånger om året. Så visar det sig att jag gått ner 6kg sen sist jag vägde mig :o Och jag har lixom vägt samma sak i minst tre år så de va ett lite wtf moment. Haha helt oplanerat så bara tappar man 6kg jisses låter så lite när jag tänker på vad jag väger :P Antar att det är jobbet förtjänst. Cyklar och springer i trappor x timmar per dag, speciellt nu i år när jag jobbat varje vardag. imorn e jag faktiskt ledig! Känns konstigt :p Vet inte vad jag ska hitta på, framflyttade min klipptid till imorn iaf :)

Sen något som kan ha bidragit till att jag gått ner (även om jag vill tro att de inte haft någon påverkan och de bara är jobbet) Så har jag slutat dricka läsk nu i några veckor och dragit ner på sötsaker. Kan inte säga att jag slutat med godis och fika för det har jag inte, men har börjat ätit mer frukt istället. Det är ju semmeltider just nu... <3 semlor! Och så har jag käkat Pringles multigrain chips istället för godis, vet inte om det är så mkt bättre än vanliga chips egentligen men tänker att det är lättare att trappa ner än sluta med allt på en gång för då faller man lättare tillbaka. Har ju dock slutat med läsken helt, dricker saft istället :P tycker inte om att dricka vatten förutom när jag motionerar.

Tycker fortfarande att det e konstigt att jag väger så lite :P Tror inte på det för än det har hållt i sig nån vecka :p Det e just bara för jag som sagt vägt ungefär lika mycket i så många år och sen bara pang poff utan att ha en tanke på att gå ner i vikt så va kilona bara borta :P Det här med att jag börjat året lite nyttigare har inte alls varit för att tappa kilon utan för att va hälsosammare. Jag va nöjd med min vikt innan, nu vet jag inte va jag är :P konfunderad skulle jag vilja säga va det rätta ordet! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0