Filmer



Ella Enchanted (Varför ska vi översätta alla filmtitlar till svenska, jag avskyr det!)
Den första filmen vi såg är en film med Anne hathaway från 2004, som spelades in mellan en prinssessas dagbok 1 & 2 då hon har en liknande karaktär. I filmen ser vi även små glimtar av Heidi Klum, tro det eller ej! Hon spela en biroll som jätte. Tror inte jag visste vem hon var förrän några år senare även om första säsongen av project runway kom i slutet av 2004. Aja men denna film "Ella den förtrollade", eller "Ella enchanted" som original titeln är, är en romantisk komedi/fantasy om en ung kvinna som vill bli av med en förtrollese - att hon måste göra allt som alla beordrar henne. Den e lite smått rolig och lätt och kolla på. Rekomenderas för alla som har en stund över och vill se en amerikansk komedi.

Out of Time
Detta är en amerikans action thriller från 2003-2004med Denzel Washington och Eva Mendez - dvs mycket ögongodis ;) Den handlar om en polischef i en liten stad som själv är inblandad i ett brott och försöker att få sin polisstyrka och mordutredaren (som även är hans fru som han håller på att skiljas från) att inte upptäcka att han är inblandad. Denna film är helt okej. Hade inget emot att se den igen då det var ett antal år sedan jag såg den.

Humor från tv4 del 1 & 2
Dessa dvder hade jag inte sett på 3 år. Det är lite blandade klipp från parlamentet, situation Magnusson, Time out, Hey Baberiba och Hjälp!. Filmerna är från 2008 och den finns minst en del till efter dessa. Det e ju lite roliga klipp och det är en bra blandning av alla dessa program. Ibland är det några schyssta övergångar från ett program till ett annat då de skämtar om samma person :)

The Blind Side
Detta är en drama film från 2009 med Sandra Bullock. JAg brukar normalt inte gilla dramafilmer, brukar inte ha en tanke på att sitta å kolla på sånna filmer eftersom de e så långsamma och tråkiga. Det är den värsta changern av film jag vet! Meeen hade hört att den här var bra, och har sett å hört lite om den plus att jag gillar Sandra Bullock. Så såg jag att den gick igår kväll så då kollade jag och Corne på den :) Å den var bra för er som tycker det okej att se på dramafilmer. Det handlar om att Sandra Bullock är rik och tar hand om en hemlös kille och den är baserad på en verklig händelse. Filmer har tagit emot och nominerats många priser. Såg att den drog in 309 miljoner dollar vet ej om det är bra eller dåligt :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0