Stockholmsbilder


Det första vi gjorde i Stockholm var att vandra runt i gränderna utanför Gröna Lund. Så lekte jag med zoomen som så många anfdra gånger, brukar ha kameran som kikare ibland ;)


En kisse och en bil med en väääldigt vacker färg :) Men vill att min framtida bil ska vara lite mer mörklila :)

Lite roligare lyftkran eller vad det är som ser ut som en giraff, slöseri med pengar med en trevligare arbetsmiljö ;) Samtliga bilder är från beckholmen förutom de precis vid grönan


Grönan och stora båtar


Även Stockholm har fåglar som små söta ankungar och fult skrikandes sothönor


Läskig brunn och skum gammal dörr in till en ek och mostrar som stannar å läser ännu en skylt


Restaurang blåporten där jag såg Petra Mede utanför TV-rutan för första gången :) Min extremt goda Ceasarsallad som jag mycket stolt nästan åt upp, (orkar aldrig äta upp på restaurang). Bilden på snubben var nån slags staty utanför ingången som ni här kan se mycket riktigt var blå. För er som undrar var ni hittar blå porten så e den i närheten av gröna lund, om man åker bår till grönan är det bara att gå rakt fram förbi ingången och sedan till vänster alltså samma gata som skansen fast andra hållet.


Lekte lite med zoomen när jag stod på andra sidan sjön av kaknästornet och så mötte jag Petra Mede för andra gången då hon promenerade samma stigar som jag själv på Djurgården. Märktes på hennes gångstil att hon hade ont i ryggen.


Utanför nått museeum kommer inte ihåg vikket. Lite rolig utsällning som var på G där :P Kollade dock inte på den utan var endast utanför museet. Å så lekte jag med zoomen igen.


Motorvägen hade 3 olika färger xD En för varje fil, syns inte jätte bra på bilden för vi hann åka förbi där mittenfilen var ännu mer röd. Vad vi var på väg till var Årsta havsbad där jag brände ryggen (Y)


Här stannade vi på söndagen å drack cola alternativt åt glass. På e bänk på en flotte vid en sjö en bit ifrån en badstrand :) Den sista bilden är på en kyrka (Som ligger vid grönan) tro det eller ej, och såhär tycker jag kyrkor kan se ut för fatta hur många miljoner som spenderas på att bygga alla dessa stora ståtliga byggnar vi annars ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0