Tankar och åsikter om Sverigematchen

Har nu kollat klart på matchen, Sverige - colombia 1-0. Det var en stabil match av Sverige som tappte till bra bakåt men som hade riktigt stora problem med att göra mål! De får 4 av 10 matchmässigt eftersom 1-0 mot Colombia inte är okej. Tur för landstrom ätt hon blev serverad av schelin så hon enkelt kunde lägga in bollen i mal, då gick hon från syndabock till matchhjälte i en enkel putt. Personligen gillar jag landstrom som e tuff, bra på huvudet och nästan alltid på rätt ställe, har även lärt mig idag att hon har Sveriges hårdaste skott. Jag tycker hon inte ska sparkas från startelvan! Hon och schelin jobbar dessutom bra ihop. Jag tycker självklart schelin e bättre eftersom det helt enkelt är sa, hon e snabbare och bättre tekniskt vilket e bra att va som forward speciellt snabbheten. Men jag tycker därför Landström kompletterar henne bra med fysik och huvudspel. Tycker även det var lite synd att Forsberg, Sjöblom och rohlin inte syndes så mycket på matchen. Forsberg blev tidigt trött och inte alls lopvillig, bra att hon byttes ut fort, kanske hade kunnat gjort det några minuter tidigare då inhopparen som jag tappade namnet på jobbade på bra tills även hon fick lite trötta ben i slutminuterna. Forsberg brukar vara bättre så hoppas på en stark comeback på lördag. Aja men vi vann i alla fall, dock riktigt klena siffror mot ett så svagt motstånd! Så jag e lite nervös inför lördags matchen då vi möter starkare motstånd och måste göra en bättre match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0