Jobb jobb jobb

Har jobbat varje arbetsdag i januari, förutom en då jag körde pappa till örebro. Jag är ju bara behovsanställd på Bring men som ni märker har de behov av mig :p Men det e rätt skönt att jobba, vet ju att pengarna kommer gå åt senare i år. Så just nu gör jag inte så många inköp, mest ätbart isf :p Köpte lite kläder för nått ta sen men man måste ju få unna sig liiiite också ;) Och kan ju inte gå med rumpan bar heller ;) Även om det är det folk tycker man gör på jobbet när man cyklar omkring utan jacka mitt i vintern :p Men testa och spring i 100 portar så förstår ni att det blir rätt varmt :P I vissa portar är det ju typ 30grader också..

Haha som jag sa vet jag att pengarna behövs. det kanske motionen gör också ;) Men det värsta är att jag får så ont i knän till och från :( Har kört med liniment och vetekudde så gott det går. Och några gånger har jag fått sagt till på jobbet att jag inte kan springa i portarna och när det va som värst fick jag köra bil en dag, ni vet den gången jag åkte bärgare... Antar att det är rätt belastande att cykla med 50kg post på cykeln, speciellt upp för den förbannande vasabron xD Varje dag upp gör den där jääävla bron! Måste bring ligga så långt bort från stan :P Det ligger typ vid Jysk för er som inte visste :p Det värsta är när man redan har ont i knäna å så ska man pressa sig upp för den bron, det känns! Och så när man väl är uppe kan man inte bränna på nerför för man är rädd för att halka i snön, been there done that...

Har slutat sent rätt ofta nu för det varit mycket post, ont i knän och vinter.. Så igår skulle jag köra den av de tre postnumren jag brukar dela som går snabbast och det va inte så mycket post så då sa jag att jag kanske kan va hemma till två t.o.m, Brukar kommar hem 4-5 oftast nu. Så är det en annan som ska köra den rundan just den dagen och jag får köra en jag aldrig kört förut och det gör att det kommer ta ca 1 timme extra och det va en moppe runda. Bara att alla bring mopparna kolapsat så väl ute fick jag inte igång den sen så de fick köra ut en cykel till mig och det gjorde att det tog ytteligare en timme extra, så va hemma vid fyra som vanligt -.- Livet består lita av jobba, äta, sova just nu :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0