Tips någon?

Shiiiet va kallt det va i darå! Va lite småkyligt att cykla omkring i 4-5 timmar :P Fast jag hade mest lägenheter så va inte så farligt. Just det när vi ändå är igång och snackar om kyla och så, så kan jag ta och fråga om något har ett tips till att bli av med ett i-landsproblem! Till alla er som haft bilen parkerad utomhus på vintern och fönster rutan isar igen på insidan, vad gör man? Skit svårt att skrapa på insidan för de tar inge bra med isskrapan och det blir bara små isflakes på hela instrumentbrädan. Finns det inget bra sätt att snabbt bli av med skiten? För att sitta med bilen igång med fönstervärme löser ju problemet på snabbast en kvart typ -.- för bilen får ju inte igång värmen riktigt för än man åker med den. ska man cirkulera på parkeringen eller vad gör man? Jag brukar till slut få damp på isen och köra en då men den reducerar ju sikten så det är lite småfarligt och jag tror t.o.m. man kan få böter för det (nu sa jag det som böter va värre än att krocka hahah) så finns det nån som har något jag inte testat? Någon effektivt lösning på detta problem? Kommentera supergärna

Kommentarer
Postat av: Linda

Man köper en ny bil med värmeslingor i rutan. Hehe. Men har ni inte så man kan blåsa varmluft bara på framrutan? Dra på max och vänta någon minut

Svar: De ä ju värme i rutan? eller? och max tar inte nån minut det tar en kvart -.- minst..
Koldolmen

2013-01-23 @ 21:40:45
URL: http://lindatunstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0