Sommarstugan del 2

Oj oj i fredags var det många läsare. Verkar som folk vill ha koll på vad jag gjort i sommarstugan så här kommer del två ;)

Fick upp ännu mer mört i torsdags om som ni kan se fick Fredrik upp en gädda (4:e bilden). Till lunch på torsdagen blev det potatis och köttbullar och smultronsoda, och jag vet vad ni tänker, malin du äter ju inte potatis?! Meeen dessa burk potatisar e lite hårdare än vanliga potatisar och mosas inte sönder i munnen som annan potatis och så är de ju dränkta i sås också ;D Sen till middag värmde vi fryspizza, sånna här stora runda, jag tog en grandiosa hawaii :) Det blev pizza rester till lunch på fredagen innan vi åkte hem vid tolv. Det blev dock inget dopp som det var tänkt, lite jobbigt när bryggan inte är i och man måste gå ner i vattnet... Meeen vi tog vattenslangen å spruta vatten på varandra :P FAst det man blev kallast av var att stå barfota i gräset sen på kvällen xD Så det blev en varm dusch efter det :)



Såhär mysigt hade katterna när jag kom hem och sen invigde jag och sally hammocken för första gången i år :) Hon gillar och ligga och sova i solen där, men hon går ner i skuggan lite då å då för det blir väldigt varmt annars. Och rasmus la sig å vila på grannens tomt :P




Har förövrigt klippt mig. Syrran fick göra det i går eftersom frissan inte hade några tider för än jag var i tyskland. Så bilder på det lite kortare håret kommer väl imorrn eller nått. Känns skönt att bli av med lite hår :) Idag (måndag) har jag varit ute och övningskört i en och en halv timme :) Körde till vingåker och tillbaka, fast inte på stora vägen utan skogsvägar. Fick precis som förra gången köra på landsväg med och utan mittenstreck och så fick jag för första gången prova på både väldigt smal och lite bredare grusväg :) Höll bara på att köra ihjäl oss då jag inte fatta att vi skulle svänga för än det var för sent och svängde i för hög hastighet i ren panik :P Men det löste sig ^^ Känns som att det inte ska vara några stora problem att ta körkort, bara man orkar med teorin så :) Ska väl skriva in mig på körskolan efter tysklandsresan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0