Vänd världen rätt

Håller ju som sagt på att skriva om tidelag (sex mellan djur och människa) och eftersom det avkriminaliserades samtidigt och av samma anledning som homosexualitet så gör jag lite jämförelser mellan dessa fenomen, och då ser jag denna karta på Wikipedia. Visst är det hemskt? Hur kan världen se ut såhär 2011? Man ska vara stolt över att bo i Sverige!


(klicka på bilden)

Och för er som undrar så är sexuellt umgänge med djur lagligt i Sverige och kommer inte förrän tidigast hösten 2012 kriminaliseras. Det ända du kan straffas för är djurplågeri men det är väldigt svårt att bevisa detta och av de 100-tals som anmäls per år blir i princip ingen straffad. Nån blev straffad för förstörelse av egendom när den våldtog en häst... Den svenska riskdagen har ett flertal gången (även på 2000-talet) röstat ned förslaget om att införskaffa en ny lag mod tidelag. Man kan ju undra vad det är för folk som sitter i riksdagen ibland..

Ännu ett "roligt" fakta 1990 klassifierade världhälsoorganisationen homosexuallitet som en sinnessjukdom!! Fatta 1990! Det e inte alls längesen och detta fick dessutom hela världen att behandla det som det. Jag som trodde FN:s uppgift var att skapa världsfred?


Kommentarer
Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

God kväll! =)



Är du fantasifull? :)

Det är så att jag nyss gjorde en ascool drink, men som jag dock inte kan komma på ett flashigt namn på, kanske har du något förslag :)?



PUSS & KRAM

2011-04-16 @ 21:06:50
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0