Helg

Denna helg ska jag försöka bli klar med en religionsuppgift som vi har då man ska jämföra Judendomen, Kristendomen och Islam, vilket jag tyckte fram tills idag skulle bli ett helvete då man skriver av sig all information man lärt sig när man skriver ett prov på det och dessa religioner har vi sysslat med hela terminen så det e ju inte så lätt att komma ihåg allt. Men nu har jag iaf skrivit lite mer än en A4 och det var inte så svårt alls, då man kan grunderna i alla religioner automatiskt. Och jag som fascineras så och samtidigt misstycker starkt av religion kan ju skriva i evigheter känns det som ^^ Så varför kan jag inte komma igång ordentligt med mitt projektarbete? Tänker ju skriva nått om ateism, men vet inte vilka frågeställningar eller källor jag ska ha. Har bara boken Richard Dawkins - Illusionen om Gud, som var lite mer svårläst än jag trodde..
Alldeles nyss skrev jag om religiösa barn på religions uppgiften å det är något jag tycker är välfigt fel så det skulla jag ju tänkas skriva om, men vet inte rikgitg vilka källor jag kan ha till det förutom att jag tror det nämns lite i boken. Skulle vilja intervjua en präst å fråga vad han tycker om att man döper bebisar.. Och ta reda på varför man bara lär sig om de tre redan nämnda religionerna i skolan? Det finns ju så mycket mer! Och judendomen? den är ju knappt på topp 10 största religioner om jag uppfattat saken rätt? weeiirdd... Men hur tusan får jag svaret på dessa frågor? Får väl pimma Göran å fråga om det är möjligt att skriva om detta eller om det blir svårt att hitta källor.
Ska även försöka skriva en bokrecension eftersom jag mste lämna tillbaka engelska C boken :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0