Sverige - Schweiz

Idag vare fotbollskväll med damlandslaget :) 3-0 fick vi ihop mot Schweiz, bra jobbat :D Ville jättegärna varit på plats i Växsjö, men typ ingen människa på jorden som vill betala för att åka å se damfotboll... Så om du som läser detta har lust å gå på nån match i vår, och kan tänka dig att ha mig som släptåg, hör av dig! ^^ Lika svårt är det att hitta nån som kan tänka sig spendera X-tusen på att gå och se Eurovision finalen live.. så återigen hör av er XD haha :p 
 
 
Ah just det, åter till matchen.. är det något jag kan babbla på om så e det nån match jag sett, tv-program, religion m.m. Kanske skulle kunna skriva ett helt inlägg om kvällens avsnitt av Svenska hollywood fruar, men tror det kommer få relativt mycket uppmärksamhet ändå.. xD Damfotbollen krisar ju lite så de behöver lite gratis reklam å så :p Aja Matchen blev alltså 3-0  och de som gjorde målen va Sofia Jacobsson, Kossovare Asslani och Antonia Göransson. Gött att tre jag kan namnen på gjorde målen ^^ Kanske stavfel men man fattar vilka jag menar :p Kan typ alla efternamn på de relevanta spelarna för damlandslaget. Dock inte U-landslaget. Kan därav inte förnamnen på de relativt nya spelarna i landslaget som typ Konradsson och Rubensson, men det e ju lugnt för man snackar ju mest efternamn :) Va fan skriver jag, vem bryr sig? jag skulle recensera matchen hade jag tänkt xP Sidospår är lätt att falla in på...

9. Asslani   11. Göransson   10. Jacobsson  å så Pia Sundhage förstås!


 
 
 
Åter till matchen... Matchen lirare kan ju inte vara nån annan en Asslani med sina 2 assist och 1 mål. Matchens kalkon tycker väl många va att Schelin inte lyckades få in nån boll, men jag tycker som vanligt att Dahqvists passningsförmåga va de sämsta med hela matchen. Tycker inte om när hon har bollen för vet att den snart då hamnar hos motståndarna ^^ Lite roligt att sveriges specialitet verkar vara att trycka in bollen direkt efter avspark.. (Mål efter ca 30 sekunder in på både första och andra halvlek av dagens match) synd att det bara är avpsark 2 gånger per match (om man bortser efter målen). Ingen hållbar plan precis :P Hur tycker jag Pia har skött sig? Hon får 8 av 10 stjärnor i prottokollet av mig! Passningarna sitter 10 gånger bättre än i OS och hennes laguppställning funkar bra med Fischer i backlinjen, och bra val av målvakt. De 2 grejorna hon faller på är att Landström sitter på läktaren och att Dahlqvist är i startelvan.. Tycker Pia sundhage är lite sveriges Ellen Degeneres btw :P sidospår va det ja...
 
9. Landström   17. Dahlkvist
 
La in bilder på några av spelarna jag tog upp i inlägget för att ännu fler skulle fatta vilka jag mena. För är man inte så insatt så kan man såklart inte namnet men man kanske har sett de nån gång på nån match. Nu dröjer det till våren innan nästa Damlandskamp, men vad gör det när man vet att dam-EM är i Sverige i sommar :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0