Uppdatering

4 dagar utan blogginlägg nu, lätt att falla in i gamla vanor och ur nya! Sist jag skrev va ju när pappa haft av hälsenan, så sen dess har det blivit lite mer hushållssysslor än vanligt och gjort lite ärenden och hjälpt pappa. Lite jobbigt för honom att kök och sovrum är på nedervåningen och tv och dator på övervåningen. Men har tar sig upp och ner trappen själv iaf och har nu ett par kryckor här nere och ett par där uppe som han lägger vid trappan så han kan byta :) Gick in i ett par av dom igår natt i mörkret och vet inte hur många gånger jag sparkat till stolen utanför duschen som han har när han ska duscha :p
 
Idag har jag tankat våran bil helt själv för första gången :) Tidigare har jag bara tankat diesel på jobbet vilket faktisk e lite enklare en att tanka familjensbil. På jobbet är det ju bara en slang att välja på köra in den, vänta, och sen in i kassan och dra kortet, visa körkortet och skriva på kvittot. Med privata bilen så finns det ju nått som heter b95 och b98, vilket jag som tur va gissa rätt på innan jag insåg att det faktist står vad man ska ha på insidan av tanklocket :p Sen tycker jag man känner sig som en tjuv när man bara stoppar in kortet i en halv sekund, trycker in koden, tankar och drar :P Känns inte som man betalat :p
 
Sen va jag på willys och handla lite och på parkeringen såg jag syrran och hennes sambo. De skulle lämna deras gamla soffa hos oss och så skulle de ta våra gamla till tippen. Sen så fikade vi, spelade kort, och pappa bjöd på familjepizza. Va svårt att komma överens 5pers om vad som skulle va på pizzan dock :p Men ena sidan blev ananas och den andra räkor :p Jag va inte speciellt hungrig så blev bara 1/8 bit av ananas delen för mig. Senare i veckan ska vi äta köttbullar gjorda på kycklingfärs :) Det har jag bestämt eftersom jag tyckte kycklingfärs tacos va en hit så ville jag prova kycklingfärs i fler maträtter :) 1kr dyrare per kilo bara och mycket troligt nyttigare :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0